13 živil, ki delujejo proti raku

Vnetje je lahko dobro in slabo. Na eni strani pomaga telesu, da se brani pred okužbami in poškodbami. Po drugi strani lahko kronično vnetje vodi do povečanja telesne mase in najrazličnejših bolezni.

Stres, hrana, ki povzroča vnetje in nizka stopnja aktivnosti lahko to tveganje še povečajo.

Vendar pa študije kažejo, da se lahko nekatera živila borijo proti vnetju, zato smo za vas pripravili članek o 13-tih protivnetnih živilih.

Katera so ta?

  1. Vrste jagod

Jagode so majhne sladke zadevive, napolnjene z vlakni, vitamini in minerali. Čeprav obstaja več deset različnih sort, so te najpogostejše:

  • Vrtne jagode
  • Borovnice
  • Maline
  • Kupine

Jagode vsebujejo antioksidante, imenovane antocianini. Te spojine imajo protivnetne učinke in lahko zmanjšajo tveganje za nastanek najrazličnejših bolezni. Vaše telo proizvaja naravne celice ubijalke (NK celice), ki pomagajo ohranjati pravilno delovanje imunskega sistema.

V študiji so moški, ki so vsak dan uživali borovnice, proizvedli bistveno več NK celic kot moški, ki borovnic niso uživali.  V drugi študiji so imeli moški in ženske s prekomerno telesno težo, ki so jedli jagode, nižje ravni nekaterih vnetnih markerjev, povezanih s srčnimi boleznimi.

  1. Maščobne ribe

Maščobne ribe so odličen vir beljakovin in omega-3 maščobnih kislin EPA in DHA.

Čeprav vse vrste rib vsebujejo nekaj omega-3 maščobnih kislin, so maščobne ribe med najboljšimi viri. Maščobne ribe so:

  • Losos
  • Sardine
  • Sled
  • Skuša
  • Sardele

EPA in DHA zmanjšujeta vnetje, ki lahko vodi do presnovnega sindroma, bolezni srca, sladkorne bolezni in bolezni ledvic. Vaše telo te maščobne kisline presnavlja v spojine, imenovane resolvini in proteini, ki imajo protivnetne učinke. V kliničnih študijah so se ljudje, ki so jedli losos ali pa dodatke EPA in DHA, zmanjšali vnetni marker C-reaktivni protein (CRP).

V drugi študiji pa so ljudje z nerednim srčnim utripom, ki so jemali EPA in DHA, vsak dan opazili razlike v vnetnih markerjih v primerjavi s tistimi, ki so prejemali placebo tablete.

  1. Brokoli

Brokoli je izjemno hranljiv. Spada v isto skupino s cvetačo, brstičnim ohrovtom in listnatim ohrovtom.  Raziskave so pokazale, da je uživanje večjih količin te zelenjave povezano z manjšim tveganjem za bolezni srca in raka.

To je lahko povezano s protivnetnim učinkom antioksidantov, ki jih vsebujejo.

Brokoli je bogat s sulforaphanom, antioksidantom, ki se bori proti vnetju z zmanjšanjem vaših ravni citokinov in NF-kB, ki povzročajo vnetje.

  1. Avokado

Avokado je označen kot superhrana in je eno redkih živil, vrednih tega naslova. Avokado je napolnjen s kalijem, magnezijem, vlakninami in mononezasičenimi maščobami, ki so zdrave za srce. Vsebuje tudi karotenoide in tokoferole, ki so povezani z zmanjšanim tveganjem za nastanek raka.

V eni študiji, ko so ljudje uživali rezino avokada s hamburgerjem, so ti ljudje imeli nižje ravni vnetnih markerjev NF-kB in IL-6 kot pa udeleženci študije, ki so jedli sam hamburger, brez rezine avokada.

  1. Zeleni čaj

Verjetno ste že slišali, da je zeleni čaj ena najbolj zdravih pijač. Zmanjšuje tveganje za bolezni srca, raka, Alzheimerjevo bolezen, debelost in druge bolezni. Veliko njegovih koristi je posledica antioksidativnih in protivnetnih lastnosti, zlasti snovi, imenovane epigalokatehin-3-galat. EGCG zavira vnetje z zmanjšanjem produkcije vnetnih citokinov in poškodb maščobnih kislin v vaših celicah.

6. Paprika

Paprika je bogata z vitaminom C in antioksidanti z močnimi protivnetnimi živili. Paprika zagotavlja antioksidant kvercetin, ki lahko pri ljudeh s sarkoidozo, vnetno boleznijo, zmanjša eno oznako oksidativne poškodbe.

Čili vsebuje sinapsko kislino in ferulsko kislino, ki lahko zmanjšata vnetje in povzročita bolj zdravo staranje.

  1. Gobe

Medtem ko po vsem svetu obstaja na tisoče vrst gob, je le nekaj užitnih in komercialno pridelanih.  Med njimi so tartufi, portobello gobe in šitake.

Gobe ​​so zelo nizko kalorične in bogate s selenom, bakrom in vsemi vitamini B. Vsebujejo tudi fenole in druge antioksidante, ki zagotavljajo protivnetno zaščito.

Posebna vrsta gobe, imenovana levova griva, lahko potencialno zmanjša vnetje nizke stopnje pri debelih ljudeh.

Vendar pa je ena raziskava pokazala, da kuhanje gob znižuje njihove protivnetne lastnosti, tako da je najbolje, da jih jedo surovo ali rahlo kuhane.

  1. Grozdje

Grozdje vsebuje antociane, ki zmanjšujejo vnetje.

Poleg tega lahko zmanjšajo tveganje za številne bolezni, vključno z boleznimi srca, sladkorno boleznijo, debelostjo, Alzheimerjevo boleznijo in očesnimi boleznimi.

Grozdje je tudi eden najboljših virov resveratrola, spojine, ki ima številne koristi za zdravje. V neki študiji so se ljudje s srčnimi obolenji, ki so uživali ekstrakt grozdja, dnevno soočali z zmanjšanjem vnetnih genskih označevalcev, vključno z NF-kB.

Poleg tega so se njihove ravni adiponektina povečale. Nizke vrednosti adiponektina so povezane s povečanjem telesne mase in povečanim tveganjem za nastanek raka.

  1. Kurkuma

Kurkuma je začimba z močnim, zemeljskim okusom, ki se pogosto uporablja v curryju in drugih indijskih jedeh. Prejela je veliko pozornosti za vsebino močnega protivnetnega hranila kurkumina. Kurkuma je učinkovita pri zmanjševanju vnetja, povezanega z artritisom, sladkorno boleznijo in drugimi boleznimi.

En gram kurkumina na dan v kombinaciji s piperinom iz črnega popra je povzročil znatno zmanjšanje vnetnega CRP pri ljudeh s presnovnim sindromom.

Vendar pa je težko dobiti dovolj kurkumina, ki bi imel opazen učinek samo iz kurkume.

Jemanje dodatkov, ki vsebujejo izoliran kurkumin, je veliko bolj učinkovito. Dodatek kurkumina se pogosto kombinira s piperinom, ki lahko poveča absorpcijo kurkumina za 2000%.

  1. Ekstra deviško oljčno olje

Ekstra deviško oljčno olje je ena najbolj zdravih maščob, ki jih lahko uživate.

Bogata je z mononezasičenimi maščobami in je osnovna sestavina v sredozemski prehrani, ki zagotavlja številne koristi za zdravje. Študije povezujejo ekstra deviško oljčno olje z zmanjšanim tveganjem za bolezni srca, možganskega raka in druge resne zdravstvene težave. V eni sredozemski prehrani se je CRP in več drugih vnetnih markerjev znatno zmanjšalo pri tistih, ki so dnevno zaužili 50 ml oljčnega olja.

Ucinek oleokantala, antioksidanta, ki ga najdemo v oljcnem olju, so primerjali s protivnetnimi zdravili, kot je ibuprofen.

Ne pozabite, da so protivnetne koristi v ekstra deviškem oljčnem olju veliko večje kot pri rafiniranih oljčnih oljih.

  1. Temna čokolada in kakav

Temna čokolada je okusna, bogata in zadovolji vašo željo po sladkem. Prav tako je napoljnjena z antioksidanti, ki zmanjšujejo vnetje. To lahko zmanjša tveganje za bolezni in vodi k bolj zdravemu staranju. Flavanoli so odgovorni za protivnetne učinke čokolade in zdravijo endotelijske celice, ki sestavljajo vaše arterije.

V eni študiji so kadilci opazili pomembno izboljšanje endotelijske funkcije dve uri po zaužitju čokolade z visoko vsebnostjo flavonola.

Vendar pa morate biti pozorni, da izberete temno čokolado, ki vsebuje vsaj 70% kakava – več je še boljše – da bi izkoristili protivnetne koristi.

  1. Paradižnik

Paradižnik je hranilna energija. Paradižnik ima veliko vitamina C, kalija in likopena, antioksidanta z impresivnimi protivnetnimi lastnostmi. Likopen je še posebej koristen za zmanjšanje vnetnih spojin, povezanih z več vrstami raka.

V eni študiji je bilo ugotovljeno, da pitje paradižnikovega soka bistveno zmanjšuje vnetne markerje pri ženskah s prekomerno telesno težo, vendar ne pri debelih ženskah.

Upoštevajte, da lahko kuhanje paradižnika v oljčnem olju poveča količino likopena, ki ga vaše telo absorbira.

To je zato, ker je likopen karotenoid ali hranilo, ki je topno v maščobi. Karotenoidi se bolje absorbirajo, če so uživani z viri maščob.

  1. Češnje

Češnje so okusne in bogate z antioksidanti, kot so antociani in katehini, ki se borijo proti vnetju v telesu.  V eni študiji, ko so ljudje v enem mesecu zaužili 280 gramov češenj na dan, so se njihove ravni vnetnega CRP zmanjšale in ostale zmanjšane še 28 dni po tem, ko so ljudje že prenehale jesti češnje

Naredite vse, kar je v vaši moči, da preprečite vnetje v telesu, tako da izberete široko paleto okusnih, bogatih z antioksidanti. Paprika, temna čokolada, ribe in ekstra deviško oljčno olje je le nekaj živil, ki vam lahko pomagajo pri boju proti vnetju in zmanjšanju tveganja za nastanek bolezni.

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja